Du kan välja att skicka ditt paket med Budbee eller PostNord. Se nedan vad som gäller för vald leverans.
Budbee Paketskåp - När paketet ankommit finns koden att hämta i deras app, om du inte har den nedladdad skickas istället en avisering via sms till mobilnumret du angivit på din order.
Budbee Hemleverans - Budbee kommer meddela dig när de har bokat in din leverans. Du kan ändra tidpunkten och datum för din leverans till kl. 12 på leveransdagen.
Postnord Paketbox - Du kan själv spåra paketet via PostNods app. När paketet finns att hämta i paketboxen får du avisering via sms och i deras app. För att öppna paketboxen identifierar du dig med BankID i appen. Du behöver därför ingen kod.
Postnord Utlämningsställe - Du kan själv spåra paketet via deras app. När paketet finns att hämta ut hos ombudet får du avisering via sms och i deras app. För att hämta ut ditt paket identifierar du dig med BankID i deras app, eller så tar med giltig legitimation och uppger din kod för att hämta ut ditt paket.
Viktigt att tänka på: Att alltid kolla så att ditt mobilnummer stämmer innan du lägger din order. Du behöver ett korrekt mobilnummer för att få aviseringar och inte missa ditt paket!
Om du inte har hämtat ut ditt paket inom 7 dagar går det tillbaka till oss som outlöst. Du debiteras då en avgift på 120kr för hanteringskostnader.
Vid mottagandet av leveransen ber vi dig att på kontrollera så försändelsen är intakt. Vid skada eller avvikelse görs en reklamation direkt på plats. Meddela även oss på kundservice@skopunkten.se.