Retur
Vi hoppas självklart att du som kund ska bli nöjd med de produkter som du beställer. Skulle det vara så att du vill returnera din produkt har du alltid rätt att använda öppet köp eller ångra ditt köp.
Hos oss har du 60 dagars öppet köp från det att du mottagit dina varor. Varor som returneras ska vara oanvända och i originalkartong (om sådan levererades med varan). Är skorna använda eller inte i säljbart skick, så levereras varan tillbaka till dig. Öppet köp gäller inte på presentkort.
Registrera retur
Vill du returnera en vara och få full ersättning har du bara rätt att hantera varan i den utsträckning som är nödvändig för att fastställa dess egenskaper och funktion. Du har exempelvis givetvis rätt att prova ett par köpta skor inomhus. Skulle du hantera varan i större utsträckning än detta och använder dig av din ångerrätt (returnerade inom 14 dagar) har vi rätt att dra av en summa på det belopp som vi återbetalar. Prisavdraget ska motsvara den värdeminskning som skett jämfört med varans ursprungliga värde i nyskick.
Returnerar du inom tiden för öppet köp (60 dagar) ska skorna endast vara provade inomhus. Är skorna använda ute eller inte är i ett säljbart skick, så returneras skorna tillbaka till dig.
Fri retur till e-handeln, dvs. 0 kr.
ALLA RETURER LÄMNAS TILL VALFRITT PostNord-UTLÄMNINGSSTÄLLE, oavsett vilken transportör du valt för din leverans.
Du kan inte byta en produkt. Du lägger istället en ny beställning på det du vill ha och returnerar sedan den produkt du vill skicka tillbaka. Tänk på att du inte kan kombinera ditt nya köp med ditt tidigare köps eventuella erbjudande.
För att registrera din retur klicka här.
Skopunktens erbjudande vid retur
Om du exempelvis fått ta del av erbjudandet "Köp 3, betala för 2" så har du fått rabatt i kronor som är lika med det billigaste paret. Rabatten fördelas procentuellt på skorna som blir en del av erbjudandet. Du kan se detta tydligare på din betalning hos klarna.
Exempel vid Köp 3, betala för 2:
Exempel vid Köp 2, få 50% rabatt på billigaste paret:
Vid retur får du tillbaka priset efter rabatt på det par du returnerar. Du behåller rabatten på de paren som du har kvar hemma.
Fria byten och returer i butik
Hos oss kan du enkelt, smidigt och kostnadsfritt byta eller returnera din produkt direkt i fysisk butik.
Byten gör du hos samma skokedja som du köpt dina produkter hos. Passa på att göra samtliga returer vid samma tillfälle.
Vid endast retur väljer du själv vilken butik som passar dig bäst, Skopunkten eller DinSko.
Viktigt! Din orderbekräftelse är ditt kvitto. Visa upp kvittot från mobilen eller skriv ut och ta med.
Du kan alltid logga in och se dina fakturor på https://app.klarna.com/login.
Återbetalning
Vid returer och betalning mot faktura sätts summan in på ditt konto av Klarna. Vid direkt- eller kontokortsbetalning återför Klarna pengarna till dig så fort vi mottagit och godkänt din retur, dock senast inom 14 dagar efter att vi åtgärdat din retur. Returnerar du hela ditt köp återbetalas hela beloppet. Detsamma gäller om du lämnar du ditt köp i butik, du betalar ingen returfrakt.
Om du har valt att betala med presentkort så får du återbetalning via ett nytt digitalt presentkort.
Vid problem eller frågor kring din faktura, vänligen kontakta kundtjänst på Klarna.
Telefon: 08-120 120 10.
Vid frågor gällande din betalning eller återbetalning, vänligen kontakta Klarnas Kundservice. Du kan alltid logga in för att se dina fakturor och köp på https://app.klarna.com/login.