- Hem
- Kundservice
- Köpinformation
- Reklamation
Reklamation
Du har rätt att inom tre år från köpet reklamera produkter som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Skulle du få en defekt vare eller om det är något annat som avviker från din beställning, kontakta kundservice på kundservice@skopunkten.se så snart felet upptäcks. Reklamationer som görs inom två månader från det att du upptäckt felet ska alltid anses ha lämnats i rätt tid.
Så reklamerar du
- Registrera din reklamation här. Gäller beställningar efter 1/12 2022. Har du lagt din beställning tidigare är du välkommen att kontakta oss via vårat kontaktformulär för en reklamationsbedömning.
- Kundservice kontaktar sedan dig via mejl helgfri vardag efter en bedömning utifrån dina bilder.
- Vid en godkänd reklamation kommer vi att ersätta dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi strävar att det ska ske inom en vecka från det att reklamationen godkänts.
Det går även bra att besöka valfri DinSko eller Skopunkten-butik för en reklamationsbedömning, vid reklamation i butik behöver du uppge ditt ordernummer.
Produkter köpta i butik kan inte reklameras eller returneras till Skopunkten.se.
Vi följer gällande konsumentköplag.
Tillämplig lag och tvist
Eventuella tvister som uppkommer i samband med villkoren vid användning av hemsidan, eller med köp på Skopunkten.se, regleras av svensk lag.
Vid reklamationer och eventuell tvist som vi inte lyckas lösa, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se, eller Box 174, 10123 Stockholm. Vi Följer alltid deras rekommendationer.
Du kan även använda den onlineplattform för klagomål som finns tillgänglig på EU-kommissionens webbplats: https://ec.europa.eu/odr. Villkoren tolkas i enlighet med svensk lag.